Derékfájás, Hátfájás, Nyaki Fájdalom Gyötör

A gerinc- és mozgásszervi fájdalmakban szenvedőknek a DAVID Gerincklinika az alábbiakban tud segíteni:

• a probléma meghatározása személyi gerinc állapotfelmérés és/vagy szakorvosi konzultáció után,
  • személyre szabott gerinc terápiás program, gerinc tréning, és gyógytorna segítségével a derékfájás, hátfájás és a nyaki fájdalom megszüntetése vagy jelentős csökkentése,
  • az ülőmunka és a mozgásszegény életmódból fakadó derékfájás, hátfájás, nyaki fájdalom, illetve az ezekből adódó gerincbetegségek kialakulásának megelőzése.

A Hátfájás, Derékfájás, Nyak és Vállövi Fájdalom
Leggyakoribb Okai

• helytelen testtartás, hanyag tartás,
  • túlterhelt, gyenge izomzatú gerinc,
  • fokozott ágyéki görbület,
  • a porckorong kitüremkedése, porckorong degeneráció, porckorongsérv
  • már diagnosztizált gerincbetegség elhanyagolása vagy nem megfelelő kezelése,
  • idegbecsípődés egy rossz, hirtelen mozdulat vagy túlzott igénybevétel, megerőltetés hatására.
  • a gerinc szöveteinek sérülései, ízületeinek gyulladása, kopása, porckorongjainak kórós elváltozásai, idegbecsípődés,
  • mozgásszegény életmód,
  • pszichés túlterheltség,
  • a munkavégzés közbeni helytelen ülőpozíció.

Kezelések Derékfájás, Hátfájás, Nyaki és
Vállövi Fájdalom Esetén

Derékfájás vagy egyéb gerincfájdalom esetén a személyi gerinc állapotfelmérés eredményei alapján, terápiás kezelési tervet állítunk fel.

A Gerinc- és Mozgásszervi Problémák Kezelése és
Megelőzése Gyermekkorban

A felnőtt korban jelentkező derékfájás, hátfájás, gerincfájdalom és egyéb gerinc- és mozgásszervi panaszok többsége gyerekkorban megelőzhető. Ugyanis már ekkor meg lehet figyelni azokat az enyhe eltéréseket, tartáshibákat, amelyek eredménye évek múltán komolyabb gerincpanasz.

A hazai mozgásszervi szűrések eredményei alapján a gyerekek mintegy 60%-ánál mutatható ki a gerinc görbületeinek rendellenessége, valamint tartáshiba. A helytelen testtartás mellett a talpboltozat süllyedése (lúdtalp), scoliosis (gerincferdülés) és Scheuermann-kórra utaló elváltozások a leggyakoribbak.

A speciálisan képzett David terapeuta-gyógytornászaink által végzett szűrővizsgálatunkkal kimutathatóvá válnak a gyermekkori gerinc- és tartásproblémák. Az idejében megkezdett tartásjavító tornánkkal pedig korrigálni lehet a rendellenességeket, és meg lehet előzni a derékfájás, hátfájás, nyaki fájdalom és gerincfájdalom kialakulását.

Bővebb Információk: