Budapest XIV. kerület, Thököly út 156. * Budapest, XII. kerület, Apor Vilmos tér 8.

Derékfájás, hátfájás, nyaki fájdalom gyötör

A gerinc- és mozgásszervi fájdalmakban szenvedőknek a DAVID Gerincklinika az alábbiakban tud segíteni:

• Derékfájás, gerincfájdalom, nyaki fájdaloma probléma meghatározása személyi gerinc állapotfelmérés és szakorvosi konzultáció után,
  • személyre szabott gerinc terápiás program, gerinc tréning, és gyógytorna segítségével a derékfájás, hátfájás és a nyaki fájdalom megszüntetése vagy jelentős csökkentése,
  • az ülőmunka és a mozgásszegény életmódból fakadó derékfájás, hátfájás, nyaki fájdalom, illetve az ezekből adódó gerincbetegségek kialakulásának megakadályozása.

A derékfájás, hátfájás, gerincfájdalom és egyéb mozgásszervi panaszok okai

A hátfájás, derékfájás és más gerincfájdalom okai általában az alábbiak:

• helytelen testtartás, hanyag tartás,
  • túlterhelt, gyenge izomzatú gerinc,
  • fokozott ágyéki görbület,
  • a porckorong kitüremkedése,
  • már diagnosztizált gerincbetegség elhanyagolása vagy nem megfelelő kezelése,
  • idegbecsípődés egy rossz, hirtelen mozdulat vagy túlzott igénybevétel, megerőltetés hatására.

A nyakfájdalom és a vállövi fájdalom kialakulásának az alábbi okai lehetnek:

• a nyaki gerinc szöveteinek sérülései, ízületeinek gyulladása, kopása, porckorongjainak kórós elváltozásai, idegbecsípődés,
  • a nyaki izomzat túlterhelése, kifáradás,
  • helytelen testtartás, hanyag tartás,
  • mozgásszegény életmód,
  • pszichés túlterheltség,
  • a munkavégzés közbeni helytelen ülőpozíció.

Kezelések derékfájás, hátfájás és gerincfájdalom esetén

Derékfájás vagy egyéb gerincfájdalom esetén a személyi gerinc állapotfelmérés eredményei alapján döntjük el, melyik terápiánk legmegfelelőbb az adott probléma kezelésre.

A legtöbb esetben a DAVID gerinc módszertanon alapuló, DAVID gépeken végezhető gerinc terápiát állítunk össze. Sokszor McKenzie kezeléssel, manuálterápiával, illetve funkcionális gyógytorna révén szüntetjük meg a hátfájás vagy derékfájás kiváltó okait és előzzük meg azok krónikussá válását.

Krónikus derékfájás, nagyfokú gerincfájdalom, valamint már diagnosztizált gerincbetegség esetén – a személyi gerinc állapotfelmérés eredményeinek függvényében – általában gerinc terápiát alkalmazunk. Emellett masszázzsal, manuálterápiával és/vagy pszichológiai kezelésekkel egészítjük ki a gerinc terápiát.

Kezelések nyaki fájdalom esetén

A nyaki fájdalom kiváltó okainak pontos feltárását ugyancsak a személyi gerinc állapotfelmérés teszi lehetővé.

Nem diagnosztizált nyaki fájdalom megszüntetésére általában többféle terápia is alkalmazható. Ilyen például a masszázs, amely csökkenti az ülőmunka során túlterhelt és kifáradt nyaki és vállövi izmok görcsösségét, javítja a keringést és az anyagcserét.

A diagnosztizált elváltozások esetén legtöbb esetben manuálterápiával vagy funkcionális gyógytorna gyakorlatokkal az alábbiakat érjük el:

• a fej helyzetének optimalizálása,
  • a nyaki gerinc fiziológiás görbületének és mozgástartományának visszaállítása,
  • a vállövi mozgás teljessé tétele,
  • mindezekkel pedig a nyaki fájdalom csökkentése.

Ezzel párhuzamosan DAVID gépeken végezhető tréninggel és ezt kiegészítő funkcionális gyakorlatokkal harmonizáljuk és erősítjük a nyaki-vállövi izmok működését. Ezekkel a módszerekkel a nyaki fájdalom megszűnik, és a súlyos gerincbetegségek kialakulását is meg tudjuk előzni.

Neurológiai tünetek esetén McKenzie terápiát is javaslunk.

A gerinc- és mozgásszervi problémák kezelése és megelőzése gyermekkorban

A felnőtt korban jelentkező derékfájás, hátfájás, gerincfájdalom és egyéb gerinc- és mozgásszervi panaszok többsége gyerekkorban megelőzhető. Ugyanis már ekkor meg lehet figyelni azokat az enyhe eltéréseket, tartáshibákat, amelyek eredménye évek múltán komolyabb gerincpanasz.

A hazai mozgásszervi szűrések eredményei alapján a gyerekek mintegy 60%-ánál mutatható ki valamilyen gerincbetegség, valamint tartáshiba. A helytelen testtartás mellett a talpboltozat süllyedése (lúdtalp), scoliosis (gerincferdülés) és Scheuermann-kórra utaló elváltozások a leggyakoribbak.

Az ortopéd szakorvos által végzett szűrővizsgálatunkkal kimutathatóvá válnak a gyermekkori gerinc- és tartásproblémák. Az idejében megkezdett tartásjavító tornánkkal pedig korrigálni lehet a rendellenességeket, és meg lehet előzni a derékfájás, hátfájás, nyaki fájdalom és gerincfájdalom kialakulását.

Terápia
Személyi gerinc állapotfelmérés