Kismama Vagyok

A várandósság testileg is, lelkileg is „másállapot”, köszönhetően a terhesség alatti hormonális és fiziológiai változásoknak. Várandóság alatt a gerinc, a csípő, a térd és boka ízületek nagyobb megterhelés alá kerülnek a testsúly növekedése miatt. A relaxin nevű hormon, amely a szülésig folyamatosan emelkedő szintet mutat, nemcsak a szülést könnyíti a kötőszövet lazításával, de az ízületeket védő szalagokat is ellazítja. Így a súlyterhelés mellett az ízületi lazaság is hozzájárul ahhoz, hogy a kismamáknál gyakrabban alakul ki ízületi fájdalom, hátfájás, derékfájás vagy nyaki fájdalom.

A relaxin hormon a szülést követően csökken ugyan, de nagyon lassan, hetek alatt tér vissza a szülés előtti szintre. A fizikailag megterhelő szülést követően a kisbaba körüli tevékenységek további fizikai igénybevételt jelentenek, mint például az éjszakázással is járó szoptatás vagy a baba és a babakocsi emelgetése.

A DAVID Gerincklinikán a tervezett várandóságot megelőzően, a terhesség alatt és azt követően is kismamatornát ajánlunk az egészséges kismamáknak. A gerincpanaszokkal, hátfájással vagy diagnosztizált gerincbetegséggel rendelkező kismamáknak pedig a DAVID gerincterápia kismamáknak programunkat javasoljuk már a tervezett terhességet megelőzően is.

Kismamatorna

A DAVID Gerincklinika által szervezett kismamatorna az alábbiakban segíti a kismamákat:

• Erősíti a terhesség alatt nagyobb terhelésnek kitett izmokat és ízületeket.
  • Megelőzi, megszünteti, de legalábbis mérsékeli a kismamáknál szinte rendszeresen előforduló derékfájás, hátfájás és nyaki fájdalom esélyét.
  • Javítja az anyagcserét, segíti a terhességi diabétesz megelőzését
  • Felkészíti a medence körüli és a gerincet tartó izmokat a szülésre, ezzel megkönnyíti a vajúdást és magát a szülést.

DAVID Gerincterápia Kismamáknak

A DAVID gerincterápiát a gerincpanaszokkal, hátfájással vagy diagnosztizált gerincbetegséggel rendelkező kismamáknak ajánljuk. Az utóbbi évek vizsgálatai azt mutatták, hogy a kismamáknál a középső trimeszterben a leggyakoribb a derék- és medence körüli fájdalom. Azoknál a kismamáknál pedig, akik már a terhesség előtt gerincpanaszokkal rendelkeztek, ez a fájdalom nagyobb mértékű, mint a terhesség előtt fájdalom mentes társaiknak. A fájdalommentes, kiegyensúlyozott várandóság érdekében javasoljuk, hogy már a tervezett terhesség előtt kezdje el terápiás programunkat.

A DAVID gerincterápiát a szülést követően 6 héttel javasolt folytatni, hogy a kismamák a szülés után fenntartsák a fájdalommentes állapotot, visszanyerjék kondíciójukat, és felkészüljenek a kisgyermek ellátásával járó bokros teendőkre.

Bővebb Információk: