Idegbecsípődés

Az Idegbecsípődés Okai

Az idegbecsípődés során a gerincvelőből kilépő perifériás idegek – a csigolyák vagy a közöttük lévő porckorong elmozdulása következtében- nyomás alá kerülnek és ez jellegzetesen alsó végtagba sugárzó, erős, kellemetlen fájdalommal jár.

Kialakulását a legtöbb esetben a gerincet tartó mély izomzat hiánya okozza. Ha ezek az izmok nem kellő mértékben erősek/edzettek, akkor elmozdulások jöhetnek létre a csigolyáknál és a porckorongnál. A helytelen testtartás és az ülőmunka tovább fokozhatja a problémát.

Az Idegbecsípődés Tünetei

Legtöbbször egy apró, hirtelen mozdulatot követően, vagy egy nehéz tárgy felemelésekor jelentkezik az idegbecsípődés. A váratlan, éles, késdöfés jellegű fájdalom a gerincoszlop ágyéki részén, a keresztcsont körül (többségében felette) jelentkezik, és néha annyira erős, hogy a legtöbb mozdulat lehetetlenné válik. A hát izomzata ezen a területen összehúzódik, és ez a görcsös izomállapot tovább növeli a fájdalmat.

Az idegbecsípődés okozta zsibbadás a nyakunktól a keresztcsontig bárhol jelentkezhet: a váll és lapockák között, a kézben, a fenékben, a combban vagy a lábszárban, valamint a kéz és lábujjak tájékán is. Amikor a fájdalom kisugárzik a fenekünkbe vagy a lábba, akkor isiászról beszélünk.

Az Idegbecsípődés Kezelése

Gyors megoldás sajnos nincs az idegbecsípődés kezelésére, az izomlazítók vagy gyulladáscsökkentők csak ideiglenesen csökkentik a fájdalmat.

A hatékony és eredményes kezelés csak a kiváltó ok megszüntetésével lehetséges: személyi állapotfelmérés alapján meghatározzuk a pontos diagnózist, majd személyre szabott izomerősítéssel (pl.: McKenzie terápiával, funkcionális gyógytornával vagy gerinc terápiával) helyreállítjuk a funkcionális izomzatot és megszüntetjük az instabilitást mely a probléma helyénél lépett fel.

Fontos a helyes testtartás (mind az ülés mind pedig az állás) elsajátítása és annak hosszabb távú megtartása is (melyhez szintén elegendő izomzatra van szükség).

A idegbecsípődés kezelésére a következő szolgáltatásainkat ajánljuk:
•    Személyi állapotfelmérés
•    Orvosi konzultáció

Az állapotfelmérés eredményétől függően az alábbi kezeléseket javasoljuk:
•    McKenzie terápia
•    Funkcionális gyógytorna
•    Gerinc terápia

Az idegbecsípődés megelőzésére vagy a tünetek megszüntetését követően az elért állapot fenntartásához az alábbi mozgásformákat javasoljuk:
•    Gerinc tréning
•    Személyi edzés